lördag 14 juli 2012

Therese

Låt ingen trampa på dig Therese.
Glöm inte bort att du är bäst.
Du är allt en man vill äga och ha,
men glöm inte bort att älska dig själv först.
Therese du, torka tårarna från din kind.
Jag har sett dig vandra som i trans,
ingen känner natten som du.
Rosorna dom vissnar alltid till slut,
men det finns nya Therese.

Vem vet vad som händer,
vem vet vad som kommer att ske.
Vem vet vad som händer med oss Therese.
Kom ut i kväll min sköna.
Jorden snurrar som förut.
Varför oroa sig för morgondagen.

Jag vet inte vad du väntar dig av mig.
Men här finns inget du behöver dölja Therese.
Vart jag än går så finns du här inom mig,
som en del utav mitt liv,
en del av min sorg och lycka.
Ge mig din hand så ska jag älska den.
Låt ingen få trampa på dig mer,
lita på dig själv nu.
Rosorna dom vissnar alltid till slut,
men det finns nya Therese.

Vem vet vad som händer,
vem vet vad som kommer att ske.
Vem vet vad som händer med oss Therese.
Kom ut i kväll min sköna.
Jorden snurrar som förut.
Varför oroa sig för morgondagen.

Vem vet vad som händer,
vem vet vad som kommer att ske.
Vem vet vad som händer med oss Therese.
Kom ut i kväll min sköna.
Jorden snurrar som förut.
Varför oroa sig för morgondagen.

Låt ingen trampa på dig Therese.
Glöm inte bort att du är bäst.
Du är allt en man vill äga och ha,
men glöm inte bort att älska dig själv först.
Uno Svenningsson

Inga kommentarer: