onsdag 11 juli 2012

Less is More

har sagt det förut. Att träna för ofta och för mycket kommer inte leda till några resultat att hurra över. Få kroppar fortsätter att utvecklas bara för att man tränar mer och oftare. Att sedan kombinera det med ett konstant kaloriunderskott..ja, inte kommer du få några muskler direkt;) Jag vet själv. Jag tränade nästan varje dag en period och till slut hände ingenting mer än att rumpan försvann helt..var ju inte riktigt det jag hade tänkt;)

Visst, det finns studier som pekar på att äta lite mindre än vi behöver är bra om man vill leva länge...men de studierna är inte gjorda på människor som äter för lite och dessutom tränar mycket. Får man inte synliga muskler TROTS kaloriunderskott så kanske man ska fundera på om man kanske kört samma koncept för länge och kanske bör tänka om? Prova något nytt!! Att vila helt från träningen är bra. Det behöver inte betyda att man inte kan ta cykeln till stranden, simma med ungarna eller ta en promenad i sanden..men däremot vila från allt som eventuellt kan stressa kroppen. Jag kan lova att resultaten kommer om man vågar ta en vecka off då och då!! Samma gäller maten. Visst, ät bra, men att ibland slappna av och äta lite mer än man gör till vardags eller något extra festligt ibland, är också att förvåna kroppen.

Mao våga ta semester från vardagen. Jag kan lova att du kommer må bra av det på mer än ett plan!




Inga kommentarer: