torsdag 25 augusti 2011

Fördelar med att amma..

1. Har man en fungerande amning så är det mysigt!
2. Maten är alltid med
3. Miljövänligt
4. Perfekt sammansatt för min bebis
5. Bra för hormonbalansen hos mig-minskar något risken för bröst o äggstockscancer
6. Gratis
7. Bra för formen-tappar i vikt utan att gå på diet.(Helamning kräver ca 500 extra kcal/dygn)
8. Härligt sätt att knyta an till bebis
9. Bebis gillar smaken
10. Ingen risk att bebis blir förstoppad

Tänk på att äta bra under amningen! Jag har pga min IBS varit tvungen att dra ner på de snabba kolhydraterna o äter mest protein fram till middagen. Äter dock frukt, grönsaker, bär, cocosfett o cashew också. Middagen är vanlig husman med potatis/råris alt fullkornspasta. Magen mår bra av det upplägget:)
Äter tillskott: omega 3, mineraltillskott(hjälper lite mot kramp), mitt val sport o vartannan dag järntillskott.

Inga kommentarer: