lördag 17 mars 2012

Ibland känns saker mer än annars

Just nu känns det jobbigt att jag kommer vara ifrån My ett par timmar. Önskar hon kunde vara hos mig hela tiden. Men det går inte av förklarliga skäl. Kontrollförlusten som en operation medför ger mig ångest. Usch! Iaf kommer My och C vara med mig så länge det går på måndag och komma tillbaka när jag vaknat efter op. Hoppas, hoppas det går bra den här ggn. Vill inte få en infektion!! Rigorösa regler om tvätt och hygien nu. Lakan och kläder som ska tvättas och bytas. Jag ska tvätta mig med descutan,  både imorgon och på måndag..all sådant där gör mig nervös.

Något annat som jag tycker är jobbigt är när människor tilldelar en åsikter som man inte har. Människor som utger sig för att vara toleranta, kännande medmänniskor, men som visar sig vara allt annat än det. Jag anser själv att jag är ganska enkel (sanning med modifikation) för jag insinuerar sällan, utan är rak och saklig. Jag är allt annat än falsk. Det är jag stolt över! Jag gillar att vara jag. Jag vet att jag är en juste person för det mesta. Jag har nästan alltid en axel att låna ut till den som behöver. Så är det bara...Därför tror jag att jag tar extra illa vid mig när någon tillskriver mig åsikter som jag inte känner igen eller ens varit i närheten av att yppa. Eller att jag skulle hånat en person som jag hyser den största respekt för, både vad det gäller livsval och rent personligt. Det får mig att tro att den människan själv är förlorad. Att hon/han tappat bort sig själv på vägen och därför slår mot det som uppfattas som ett hot. Allt för att inte tappa fotfästet helt. Det är vad jag tror. Jag vet natrligtvis inte, och det är bara spekulationer. För jag vill inte tro att folk är onda och har för avsikt att skada bara sådär. Någonstans tror jag på människans inneboende godhet, det gäller bara att mata den! Nu ska jag sluta att älta! Ska krypa upp i soffan och makens famn:)

Inga kommentarer: