onsdag 19 januari 2011

Mitt liv som galen mamma

Ja, ibland är jag en riktigt hemsk varelse. Speciellt kanske efter en kass natt och lite stress på det. Imorse fick jag utbrott på ena sonen då han konsekvent glömmer vad man sagt och det är jättejobbigt att behöva detaljstyra en tioåring (snart) när man själv har fullt sjå med sig själv. Utöver lite vanlig förvirring..så glömde han att ta sina mediciner, och dels har han tappat bort sin mobil förra veckan och sist men inte minst..hans nya hjälpmedel för att bli mer självständig, dvs hans kalender, har han slarvat bort. Så, jag var redan irriterad på att han slarvat bort kalendern (när jag redan var irriterade för mobilen) och således också möjligheten till att självständigt komma ihåg saker..när jag inser att han har glömt att ta sina mediciner..då är vi redan på gatan..jag fräser till honom att han får 2 minuter på sig att springa upp och ta dem för sedan måste jag åka om jag inte ska bli sen till jobbet..10 minuter senare får jag ringa upp till lägenheten..då står han istället o letar efter sin allmanacka..gha..som jag redan sagt inte kunde vara i lägenheten iom att han hade med sig den förra veckan till sin mamma. Hur som, jag var inte trevlig..och nu skäms jag..Frustrerande!

Iaf, jag blev "bara" 15 minuter sen..ställer bilen ganska långt från jobbet och går sista biten och det tar tid..tyvärr tror jag gårdagens 2 promenader fram och tillbaka till bilen är den stora anledningen till att jag sov så illa. Vaknade många ggr pga min härliga kramp i höfterna..och fram på småtimmarna även kramp i vaderna/fötterna för att jag spände mig (o är gravid med sämre cirkulation).

Det positiva (utöver bebis) är att jag har ett litet projekt på g..mer om det senare;)

Inga kommentarer: