söndag 12 januari 2014

Vill man så kan man

Jag och Christer bestämde oss för en liten detox efter nyår. Vi tyckte, att efter tre veckor med mycket mat, sött, skräp och alkohol, att kroppen behövde rensas. Sagt och gjort. 1/1 började vi våra två veckor utan alkohol, socker och spannmål(råkade bli potatislöst också). Första dagen fastade vi. Faktiskt något iaf jag mådde väldigt bra av. Körde med råsaft, grönsaksjuice, buljong och citronvatten. Fyllde på med aminosyror och kokosfett. Övriga dagar har vi ätit mycket protein, grönsaker och alltid frukt efter maten. Har fungerat kanon! Nu är det bara tre dagar kvar på utmaningen och som det ser ut nu fortsätter vi, men vinet åker in igen och lite gott på lördagen.
Fördelen med den här kosten för mig är att jag får mycket mindre ont. Tyvärr slog kylan till nu så känner mig rätt stel och krampig ändå-men troligtvis hade jag varit betydligt sämre med socker och gluten i kosten. 
Nu blir det hamburgare! Hemgjorda så klart och utan bröd;)

Inga kommentarer: