tisdag 5 juni 2012

Den hemlige kocken

Ja, har läst igår, långt ifrån hela, men tillräckligt för att må illa. Saker är inte vad de utger sig för att vara.

Framförallt är mat sällan mat utan en radda kemiska föreningar, tillsatser. Bläk! Läs den! Kostar inte ens en femtiolapp och det är din HÄLSA värd.

Kunder, bekanta och kompisar frågar mig hur jag äter(till vardags). Jag äter;) nä, men skämt å sido. Min mat är rätt naturlig(saker som jag själv skulle kunnat plocka/samla/odla/jaga). Mycket grönsaker, kött, bär, frukt, nötter och bra fetter(kallpressad raps/oliv/kockos-olja och smör). Jag äter en del mjölkprodukter(tyvärr processad oftast då jag inte tål laktos pga ibs, men riktig grädde fungerar).
Mest kvarg med bär:) Ägg är också stapelvara. Kaffe är min stora last/njutning. Espressobaserat!

Det jag äter som inte är naturligt (ja, proteinpulver är svårt att plocka i det fria;))i vardagen är proteinpulver från Fairing. Mest för att hålla mig mätt, men också för att jag faktiskt mår väldigt bra av det. Lasse har lyckats bra med sitt slowprotein:)

Jag äter socker till helgen, oftast i form av en god tårta/dessert som jag bakat själv. Överhuvudtaget ägnar jag tid åt helgens mat! Vin är också något jag gillar!

Mer inspiration hämtar jag bla från Jonas Colting, vilken människa!! Läs hans blogg!

Inga kommentarer: