torsdag 30 december 2010

Lite fascinerad

av min BM. Hon verkar totalt oengagerad i sitt jobb. Har uppenbara problem med att höra vad man säger och hör det hon vill höra. Svarar goddag yxskaft på 90% av det jag säger. Det gör inte så himla mycket, det är inte hon som ska förlösa mig. Men vissa saker är bara så förvånande. Hon har tex inte frågat om jag vaccinerat mig. Vilket alla andra verkar blivit tillfrågade om..o trots att jag nämt mitt operationsärr från Gabriels födsel så har det inte gått in. Idag, efter hundra omsägelser från min sida gick det in..*suck* Det är ju himla tur att jag själv är medveten om att det är något som bör kollas upp efterssom hon hela tiden sagt att allt är bra..men hon har trott att ärret var någon annanstans..TROTT..*suck* Iaf, hon skulle ordna en läkartid. Anledningen att jag skulle dit idag är pga av mina vanliga probs i tensorerna och allmänt runt höfterna, jag har kramp..och det har ju jag när jag inte är gravid..men då kan jag ta medicin (kramplösande och smärtstillande) och få akupunktur. Alla som någon gång haft kramp kanske kan föreställa sig hur det är att gå med kramp mer eller mindre dygnet runt..jag blir utmattad! Hon föreslog att jag skulle ta alvedon...ALVEDON? På vilket sätt skulle det hjälpa? Dessutom är det inte bra för bebis. Försökte fråga om en klinik jag hört om i Solna som arbetar med akupunktur på gravida..men hon var döv igen..Hur som, på något sätt måste jag få hjälp. Har verkligen ingen lust att bli sämre pga att min BM inte förstår så mycket av världen.

Inga kommentarer: