torsdag 21 april 2011

Äntligen är hon här

Allt gick över förväntan! Hade småvärkar hela måndagen och tisdagen efter hinnsvepningen. Vid halv nio på tisdagkvällen började det göra mer ont och det började komma mer regelbundet. Vid ett var jag tvungen att väcka C och säga att vi måste åka in. Väl ute vid bilen kräktes jag..Inne på förlossningen så konstaterades det att jag var öppen 5 cm så latensfasen var passerad:) Jag avböjde smärtlindring men flaggade för att jag iaf ville ha lite lustgas. Allt kändes bra och jag varvade mellan stående, liggande och testade även hukpallen (den fungerar bara om din man håller emot;)) Fortsatte dock att kräkas under hela förlossningen..Vid sexrycket var jag redo att krysta, men inte min kropp..tror att min ork var slut pga kräkandet. Men strax innan halv sju så ville de att jag skulle försöka kissa på en portabel toalett och då kände jag hur bebis helt plötsligt stod i öppningen..så upp igen på alla fyra o på 3 krystvärkar var hon ute. Dock så satt hon lite fast då hon precis som sin bror hade höger hand uppe vid huvudet. Så mamma fick sys lite invändigt igen..C's min när han såg att det var en tjej var obetalbar..själv såg jag inget iom att jag stod på alla fyra. Trots att C sagt att han inte skulle klippa navelsträngen så gjorde han det:)  4500 och 54 cm! Det tog mig ända till inatt att förstå att jag blivit mamma igen..och det till en liten tjej. Låg och tittade på henne halva natten och lyssnade till hennes ljud..Här kommer lite bilder!










4 kommentarer:

Emma sa...

Åh, fick allt en liten tår i ögat! =) Hoppas ni mår bra! Glad Påsk! Kramar!

Elin sa...

Grattis till lilljäntan! Och glad påsk!

Unknown sa...

En tösabit så söt!Hjärtliga KRAMAR till familjen.

Camilla sa...

Grattis!!! Kraaam :-)