torsdag 29 januari 2015

Summering av de senaste veckorna

JOBB, jobb, jobb! Ja, hur mycket som helst faktiskt. Sedan lämningar och hämtningar på två förskolor. Jobbet på SATS. Mycket med My. Mycket med Gabriel..Mycket med allt faktiskt. Kostade ändå på mig att gå på Kick off i fredags. Trots att jag var så nära att låta bli pga trötthet. Men det var bra, jag behövde släppa allt en liten stund och bara vara Tess. Larva mig, dansa och vara allmänt ansvarbefriad..i någon timme. Förra veckan hann jag inte genomföra någon egen träning, körde bara min klass på onsdagen. Denna veckan prioriterade jag att träna själv och kom iväg måndag kväll efter att jag lagt Lo. Ska hinna åtminstone en gång i helgen också, så blir det 2 egna pass och ett jobb-pass.

Katterna växer, alla tre var bokade ett tag. Men när Philippa kom med anledningar att avboka Bluebells tingare och det var samma saker jag funderat över så blev han avbokad. Vi har många intressenter, men vi är kräsna. Vi lägger ner så mycket arbete på att få dem sociala och trygga, det är viktigt för oss.Vi låter inte katterna bita och riva oss-punkt. Människohanden ska vara en källa till trygghet och gos. Inte till lek eller otrygghet. Varma händer:)

De andra två är vi nöjda med. De verkar vara bra människor som förstår att katter måste behandlas som katter-det betyder inte att de är mer eller mindre värda, bara att de inte ska göras till människor.

I alla fall-är jätte trött och längtar tills båda barnen går på samma förskola. Så vi får igen några timmar varje vecka. Sedan kommer jag få in lite mer personal på jobbet-det kommer också göra skillnad. Sedan kommer våren-viktigast av allt:)

Inga kommentarer: