tisdag 11 februari 2014

Ja, ibland är det lite som en lavin

Mm..jag brukar inte bli magsjuk..men har sovit lite och hade två veckor med riktigt dålig rygg innan My blev magsjuk. Hade magkatarrkänningar efter första Dukoraldosen helgen innan My blev magsjuk..som inte släppte. Var förbi förskolan i fredags och hämtade upp Mys kläder. Insåg då att det gick fler magsjukor på fsk. Trots det tog jag dos två av dukoralen söndag fm och bara en timme efter det började jag känna något knas i magen. En baciluska hade fått fäste och med facit i hand kan jag se att jag bad om det. Tog många timmar innan det hände något men sedan blev jag ok fort. Måndag var jag trött och hade mycket ont i huvudet och magsårskänsla. Dock kunde jag äta helt normalt på kvällen. Har stannat hemma idag och imorgon är det 48 timmar helt symtomfri. Som krydda på moset har jag fått fula munsår. Behövs inte ett geni för att förstå att immunförsvaret fått nog;)
Nä-nu får barnen hålla sig friska tack!!

Inga kommentarer: