onsdag 7 augusti 2013

Tredje semesterdagen..

och det är inte alls så fint väder som det var sagt. Jag ska iaf ge mig av till gymmet. Trots lite sömn är jag inte lika tung och seg i kroppen. Magkatarren däremot är lika illa. Men lite illamående och halsbränna räcker inte för att jag ska strunta i det. Det blir till att träna så fort jag har energi över. För det är inte gott om extrakrafter just nu. Shit! v 32..inte så jättelångt kvar. Innan dess ska jag hinna med att coacha Stina till VM och målet är att förbättra i samtliga moment. Så klart! Denna vecka vilar hon och äter lte extra gott ovanpå kostschemat. Allt för att läka och reparera innan hon går på satsningen igen! Självklart har jag fått in coachningförfrågningar sedan SM, men..det krävs mycket för att jag ska ta mig ann en atlet i nuläget. Skriver en lista så kanske någon fråga blir besvarad.

  • Jag coachar enbart atleter som inte är beredda att ta genvägar
  • Jag kommer aldrig pressa mina atleter mer än nöden kräver. Dvs inga onödigt långa dieter, eller onödigt låga kostintag..eller idiotiska träningsupplägg
  • Jag gör det här för att det är roligt och för att jag gläds med den det går bra för
  • Jag är själv ingen fitnesstävlande och är på det sättet inte glamorös eller inte heller lika insyltad i fitnessvärlden. Det ger mig en klarsyn och distans som jag tror många gånger är bra.
  • Jag kräver 100% förtroende av atleten och 100% helhjärtad satsning
  • Jag coachar INTE för alla team
Tror det var allt..

Inga kommentarer: