tisdag 1 mars 2011

Erkänner

Jag orkar inte träna så mycket nu. Blir mest på helgen. Satsar på adepten istället;) Hennes kropp är mitt projekt. Iaf, sonen går på dans nu på lovet..i Sollentuna..o han verkar ha det så skoj! Mest tror jag det är popping o locking som tilltalar honom..plus att det är söta tjejer där ;) Läste på nätet idag att många barn inte sportar på sportlovet..o det är synd. F's gymnastik kostar 200:-/dag och G's dans 375:-/dag o han får tom lunch. Ok, inte helt gratis..men inte svindyrt heller. G dansar 5 lektioner per dag då..tycker jag är grymt bra!! Sport måste inte vara skidor..utan något som barnen gillar:) De har även hunnit spela lite tvspel och det tycker jag är ok när man är ledig o kroppen fått sitt.

4 kommentarer:

Annifey sa...

Här på landet där vi bor finns liksom inga så stort utbud av aktiviteter på loven

T går på fritids som vanligt eftersom ingen av oss kunnat ta semester och O hänger med sina kompisar. Det är ok för mig det med, han har i stort sett inte en enda ledig kväll i veckan att bara hänga och varannan helg åker han bort.

Det heter sportlov men det gör mig ingenting om mina ungar tillåts ha tråkigt och slappa litegrann :)

PtTess sa...

Nä, så är det förståss också..utbudet skiljer sig enormt mycket beroende på vart man bor. Men jag vill inte att mina barn sitter ensamma hemma hela dagarna. Tur det finns lite alternativ iaf o fritids brukar vara skoj på loven:)

Annifey sa...

Det är jättemånga barn på Ts fritids som har föräldrar som är föräldralediga eller arbetslösa så han har det kanon han! Jag tror de har varit 4-6 barn på 2 personal hittills och "hans" pedagog gillar att hitta på saker :)

Imorgon ska jag fixa med läkarbesök och blodprover halva dagen så då får han följa med mig till jobbet. Det gillar han, vi har ju GIS-ingenjörer och hur mycket kartor som helst *skratt*

O ska jobba i skogen fre-sön.
Ingen OS-gren förvisso men fysiskt så det räcker.

Mats sa...

Fin åländsk ordvändning där, Anna! :)