tisdag 22 mars 2011

Coach update

-2 kg landade vågen på efter en veckas diet. Bra och lagom nedgång då det mesta brukar vara vatten i början. Dock äter AS Rage alt. KCGR2 de 5 första veckorna på dieten så lite vätska binds trots allt i kroppen. Allt för att orken ska vara på topp under de nu lite mer intensiva passen. Träningsupplägget i det stora ser ut som följer under v. 11- 15 & v16.vila!

Ca 12 reps á 3 set och nu byter vi protokoll i vissa övningar, dropset och ibland superset i vissa fall. Nu 2 morgonpromenader/vecka á 60 min

Måndag: Rygg och axlar, intervaller 20 min

Tisdag: Biceps, triceps och 2 bröstövningar, plankor, intervaller 20 min

Onsdag:

Torsdag: Framsida ben (inkl. vader) och plankor

Fredag: Bröst och axlar +chins. , intervaller 20 min

Lördag: Vilodag (Yoga ok, men inga promenixar eller cardio)

Söndag: Baksida ben (inkl. vader) och traditionell magträning


Jag räknar kcal åt AS, hon behöver bara väga och laga maten. Kosten består främst av fisk, kyckling, vegetabiliska fetter och mycket grönsaker. Jag har helt anpassat maten efter AS kroppstyp och fysisk status. När det gått två veckor, dvs på måndag 28/4 gör vi en utvärdering och en ev. korrigering av upplägget. Min plan är iaf att om jag tänkt rätt för just AS så kommer hon även ha gått ner lite till på måndag och då kommer jag inte korrigera nämnvärt. Förutsatt att AS mår bra:)

Inga kommentarer: