söndag 3 maj 2009

Utställning





Så, min och katternas första utställning avklarad. Gick upp i ottan och väckte Gabriel. Snabb frukost och sedan bar det av till Märsta. Där var det först vet. koll och sedan fick man inkvartera katterna i en dubbelbur av plåt. Vid halv åtta var burskynkes leverantören äntligen på plats så att jag kunde köpa mitt skynke..visade sig att hon trots allt hade det svarta..så, jag köpte det:) Iaf, var inte helt lätt att hänga med i svängarna. Trodde Zoe fått dåligt omdöme, men nä, det var bara färgen i ansiktet som hon fick lite nerslag på, och den är lite blek nu efter kattungarna men kommer antagligen igen lite senare i år..o Shai fick bra omdöme, tyvärr missade jag att han skulle upp igen..så när de ropade låg han o sov i min tröja..o domaren sa att även om jag är ny så måste katten vara i kondition (borstad;))om den ska få gå upp i panel..jaja..inte hela världen. Shai är bebis fortfarande och just då behövde han sova o känna sig trygg. Tror jag får igen det i framtiden på andra utställningar. Summa summarum så är jag nöjd:) Shai blev ex 1 och fick en rosett:)


Min rygg däremot orkar jag knappt prata om, men jag ska lägga mig i ett hett bad nu..

Inga kommentarer: